Är det värt det?


Nu är det bara en dryg vecka kvar innan jag åker ner till Mallorca. En sexdagarsresa, för att avsluta ett alldeles för långt, jobbigt och tråkigt kapitel i boken om mig själv. Eller ja, avsluta och avsluta...det kommer aldrig att avslutas, förstås. Men officiellt, på pappret, kommer det att avslutas.

Det ska å ena sidan bli skönt, men å andra sidan börjar ett nytt kapitel. Ett kapitel som jag tror kommer att bli rätt så jobbig den med. Nu blir jag delägare till en lägenhet i ett land 350 mil bort, och jag delar den med en person som är min raka motsats - min bror.

Well, kommer inte detta att bli intressant då?

Han - högutbildad höginkomsttagare med kräsen smak. Jag - medelutbildad toklåginkomsttagare som gärna tittar på prislappen två gånger.

Nu ska vi alltså komma överens om att renovera lägenheten...vilket är det enda vi är överens om där. För det behövs. Men hur? Vilken stil? Vilken budget? Brorsan har visat några idéer, och de är mycket riktigt fina. Men med min budget, så kan vi glömma det. Min budget gör renoveringen lite mer blygsam. Och det gör att brorsan i sin tur ställer sig på tvären och tycker att hela skiten likaväl kan förfalla då. Självklart skulle jag också vilja fixa till lägenheten till femstjärnig standard och ge farsans lägenhet och minnet efter honom en välförtjänt ansiktslyftning, men min verklighet är tyvärr inte sådan.

Så där står vi. Som tagna ur någon tragikomisk såpa från Venezuela. Ska bli intressant att skåda denna följetong.


För övrigt tog jag en "lång" sen senkvällspromenad igår. Var det värt det?

Nej.







Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hoppas ni kan enas.. Låter inte helt lätt.. :-S

Vad tyckte du om min drake som jag ritade; blev rätt nöjd själv, haha! :-D

2012-03-15 @ 10:21:57
URL: http://mrswide.tumblr.com
Postat av: Danne

Well, vi får se vad som händer med lägenheten...huvudsaken är att vi behåller den, så man har gratis boende på Mallis, och lite stålars att tjäna på att hyra ut den till vänner. ;)



Din drake var ju helgrym! Du börjar bli riktigt skicklig på detta. xD

2012-03-15 @ 10:41:30
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0