When hope has gone.


När man kommer till en punkt, då man känner att vissa saker verkligen inte är värt det, betyder det då att man har gett upp hoppet? Eller är det istället ett uppvaknande? Jag antar att det beror på hur man ser på det, en definitionsfråga so to speak.

Där är jag nu. I en viss aspekt i alla fall. Hoppet. "Hoppet". Näe, det är inte lockande. Känner att jag klarar mig utan. Betyder det att jag har gett upp? Inte alls. Tvärt om. Känner bara att jag inte vill engagera mig i något som jag ändå vet inte kommer att bli bra i slutändan. Därför låter jag det hellre vara i väntan på bättre tider.

Så nu vet du, kära läsare.

Men jag är ingen quitter.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0