Epic.


Jag vet inte riktigt om jag ska vara uppspelt eller totalt urlackad, men en helg som denna har sällan skådats. Att inom loppet av en helg, jobba lika mycket som en standardvecka...det är galet. Men, vad göra när det blir förbannat skarpt läge, och behovet av förstärkning dyker upp? Det är bara att lägga allt vad privatliv, fritid, njutning och vila heter åt sidan, fälla ner visiret och anfalla.

And so be it.

Fredagen jobbade jag mellan 08:00 och 02:30, lördag mellan 08:30 och 01:30, samt söndag mellan 09:30 och 01:30. Gör matematiken. När jag tänker efter nu, så var det kanske inte så konstigt att chefen tittade på mig och beordrade mig att gå hem när jag vankade in imorse. Det kanske var läge att dra i bromsen och låta andra resurser ta tyglarna en stund...trots att jag är bäst.

Now.

Det har som sagt varit en intressant helg. Kan inte gå in på detaljer, men det har onekligen varit en förbannat intressant och på många sätt lärorik helg. Som jag dock sa i början, vet jag inte riktigt om jag ska vara uppspelt som ett litet barn före julafton, eller totalt urlackad och grinig som ett barn före julafton som endast fått klämt på mjuka paket.

Jag var precis på väg hem när skiten träffade fläkten. På väg hem för att ta helg, dessutom. En lång, skön, solig och framför allt mysig helg med mycket kärlek. Vem i sina sinnes fulla bruk säger nej till det? Vem med mer än två tum panna lägger nåt sånt åt sidan, för att istället viga sig åt ännu mer jobb? Come monday morning, så hade helgen försvunnit. Solen var borta. Vilan lyste med sin frånvaro. Myset hade ersatts av en hårt ömmande kropp, och viktigast av allt - kärleken hade varit som bortblåst ända sen i torsdags.

Så - ska Daniel vara upp i spinn, eller ska han vara less? Less eller trött? Trött eller svamlig? Svamlig eller...

Äh, nu går jag och sover.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0