Numb.


För ett tag sen var jag ute på middag, och råkade ut för den mest bisarra olyckan någonsin. Ja, olycka och olycka. Jag bet snett i en majskolv, och på nåt jäkla konstigt sätt lyckades mina fyra nedre framtänder hoppa till. De lossnade inte, de flög inte all världens väg eller blev på annat sätt lösa. Men de hoppade till och typ av bytte läge. Obehagligt som fan.

Det blev en liten blödning i tandköttet, och för att det inte skulle bli några komplikationer började jag med munskölj, utöver tandborstningen. Grejen är bara den, att den här jävla munsköljen tycks göra min tunga helt lam. Jag skojar inte. Sen jag började med munskölj, känner jag mindre smak och har dessutom en typ av domnad känsla på tungan.

Vet ni vad det innebär?!?

Jag som är ett kulinariskt geni, kökens Einstein, en gourmand, en yngre Per Morberg...plötsligt känner jag inte dendär lilla touchen av smak, detdär lilla som avgör om maten blir god eller om den blir Danielikat. Det är som att klippa stämbanden på Celine Dion, att såga av benen på Usain Bolt, eller hugga armarna av Mario Andretti. Det är fel. Så jävla fel.

Och framför allt - en tunga utan känsel eller smak är en dödsdom i andra sammanhang också. And that is not good. Not good at all. Så vänner, akta er när ni sköter er munhygien, det kan få ödesdigra konsekvenser!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0