Var är......?


Okej, jag kan omöjligt vara den ende som har upplevt fenomenet "Jag behöver något, och jag hittar inte det någonstans". Det kan vara precis vad som helst - bilnycklarna när man har brådis iväg, stekspaden när maten redan fräser i stekpannan, batterier till fjärrkontrollen, en mack längs motorvägen när bensinen börjar ta slut...osv, osv, osv.

Alla är vi bekanta med fenomenet.

Ja, och då var det dags här igen då. Flyttkartonger. Flytt står på agendan här inom en snar framtid, och jag tyckte att det kunde vara gött att börja redan nu med att packa ner sån skit man vet att man aldrig använder, men som man ändå inte vill slänga. Ner i en låda, för vidare förvaring i källaren eller på annan lämplig plats.

Hey, jag KAN vara praktisk ibland.

Men nejdå, bara för att man nu då är på jakt efter flyttkartonger, då finns de inte någonjävlastans att hitta. De jag hade i källaren slängde jag sist jag städade där - stupid me - jag har kollat på jobbet, och där finns det inte mycket att hänga i granen. Wtf. Jag är verkligen inte sugen på att gå till Hemköp och tigga bananlådor. Lika lite som jag är sugen på att åka till ICA och köpa tiny-assed flyttkartonger à typ 50:-/st.

Vi är omgivna av lådor och kartonger hela jävla dagarna, varför hittar jag inga nu när de behövs?!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0