Engagemang.


En viktig aspekt i detta med att känna sig utnyttjad och blåst, är engagemanget det medför. Jag, personligen, är den typen som engagerar mig och ger 100% för något jag tror på, och som jag vet ger mig något tillbaka.

Men så fort jag inser att så inte är fallet...näe. Då får det vara. Jag tänker inte ge mitt yttersta för något eller någon, som inte tänker ge lika mycket för mig. Varför lägga tid och energi, när man inte får något i utbyte? Säg nu inte att man ska göra det för att vara en god människa, för god är jag så det räcker och blir över. Alldeles för god, ibland. Så länge det är ömsesidigt, eller på annat sätt givande för mig, så gör jag det gladeligen.

I övrigt...watch me give a fuck.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0