Looking good!


Nu börjar det likna något. Då menar jag alltså den här jävla vintern som har hängt kvar värre än en föredetta-dokusåpa-wash-up. Dagarna börjar bli allt ljusare, såväl morgnar som kvällar. Det har varit något varmare, även om det fortfarande är minst 20 grader för kallt för att jag ska vara nöjd. Och häromdagen hörde jag till och med en såndär typisk vårfågel kvittra i ett träd nånstans.

Det finns hopp om livet, med andra ord.

Med vårens entré, innebär det också att man själv börjar vakna upp ur sin vinterdvala. Det innebär att man börjar leva, vara social, må gott och framför allt njuta av dagarna.

Som gårdagen.

En helkväll i det alltid lika goda sällskapet av J. Nästan sex timmar flög förbi, men ändå hanns det med både det ena och det andra. Myskläder och freaky bröder. Rosa leopardmönstrade underkläder (delicious). Stora och små kastruller, och andra egenpåhittade stjärnbilder. Ytliga planer om weekend till Sthlm. Kaffe. Men framför allt - nu är det roadtripsäsong. Sätta sig i bilen och köra vilse. Kontrollerat vilse då. Bara köra, hitta nånstans att stanna, kliva ur bilen och bara gotta sig. Det är något jag älskar, och ägnar mången timmar åt att göra när det väl är väder för det.

En liten stund där drömde jag iväg till ett par månader fram i tiden. Åka iväg till havet, sätta sig på en klippa och bara njuta av solnedgången. Utan att behöva huttra och hacka tänder så att det låter som en kulspruta.

Snart är det dags. Snart är våren här. Sen kommer sommaren.

Och det ser fint ut.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0