Vart tog tiden vägen?


Klassiska klyschan, men det är sant. Vad hände? Nästa vecka inleder jag min sista av SJU semesterveckor, och redan nu börjar jag undra vart tiden tog vägen. Vad har jag gjort, liksom? Ja, två veckor spenderades på Mallorca. Men bland notarier, pappersarbete, byråkrati och fixande med lägenheten, kan man inte direkt säga att det kändes som en semesterresa. Visst blev det lite utflykter, lite vatten och sand...men ändå. Inte riktigt en renodlad semester.

Samma sak gäller övriga tiden här hemma. Vad har jag gjort? Visst har det blivit en och två utflykter hit och dit, visst har jag spenderat mycket tid på land och till havs med fiskespöt i handen. Men utöver det? Jag har knappt varit utanför kommunen. Och en semester för mig, är inte semester om man bara sitter hemma. Det är en lång långhelg.

Vad blev det av roadtrippen med grabbarna? Vad blev det av miniresan till valfritt närbeläget resmål? Var är tältet? Småpratandet över en kopp kaffe i gott sällskap tills solen går upp?

Men framför allt - vad blev det av de långa sköna kvällarna/nätterna ute på klippan vid havet? Timmarna sittande i den sköna nattbrisen, lyssnande på plaskandet från vattnet, och med blicken upp mot himlen. Titta på helikoptrar som fått soppatorsk, kraschande stjärnor, stora och lilla kastrullen, och allt annat intressant som himlen bjuder på bara man tar sig tid. Vart tog det vägen?

Lite drygt en vecka kvar, och nu gäller det att göra det mesta av tiden. Ta tid med de jag älskar. Hänga kameran om halsen och ge mig ut. Dricka kaffe tills jag blir som Hacke Hackspett. Fånga dagen. Nuet.

Jag vägrar komma tillbaka till jobbet och känna att jag behöver semester.




Bild lånad från min fotosida, http://www.fotogeek.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0