Klick.


Vissa saker ska man inte förstå. Det är väl något de flesta av oss har konstaterat både en och två gånger. Saker som bara inte går att förstå, och än mindre ens få grepp om att börja förklara.

En av dessa saker är det som jag kallar för "klick". Att ha någon man klickar med. Och då menar jag inte att man kommer bra överens och följer klichéens lag och säger att man klickar. Nu menar jag att ha någon som man verkligen k l i c k a r med.

Vi pratar en person som man inte behöver yppa ett ord till, men som ändå vet precis hur man mår. En person som inte behöver se dig, och ändå kan tolka dig som en öppen bok. En person som känns som en direkt förlängning av dig själv.

Jag tänker på en person som avslutar en mening du börjat på, och säger de exakta orden man tänkt säga. Jag tänker på en person som säger exakt samma sak som du, samtidigt som du säger det. Utan att ni vet att den andra ska säga det. Den personen som du lyfter telefonen för att skicka ett meddelande till, och i samma sekund kommer ett meddelande till dig istället.

Det finns säkert en vettig förklaring, som har med kristaller i hjärnan och radiovågor att göra. Eller fan vet. Jag vill hellre kalla det magi. Något speciellt. För det är så det känns - speciellt. Att ha en sådan person i sitt liv. Speciellt.

Det klickar bara.



Kommentarer
Postat av: Your Alien

Fyfan vad du är underbar.

2012-10-03 @ 23:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0