Meteorologer


Jag har för mig att jag har skrivit om det tidigare, men det är alltid värt att ta upp det igen.

Meteorolog måste vara det jobb man ska eftersträva, om man vill vara säker på att inte få kicken hur många fuckups man än gör. I shit you not, folkens. Hur ofta har en meteorolog egentligen rätt? Kan tänka mig att de människorna inte är ansvariga för redaktionens V75-spel. En blinddövstumparalyserad tupp kan förutspå vädret bättre!

Det är så roligt att se väderprognosen under veckan, och göra planer till helgen därefter...bara för att se hur det grusas av att vädret leker tvärtomleken. Sol och värme - gött, då planerar vi en heldag ute med fiske, grillning, vandring eller vad som. BOM! Iskallt, blåsigt och smådugg. Känns det igen? Eller så vänder vi på fiskpinnen - prognosen säger storm, kallt och varning för höga flöden med regn. Bra, då är det läge att ta tag i dendär storstädningen, packa inför flytten, eller what not. Helgen kommer, 25 grader och stekande sol. Och där blir det en dödens kamp mellan disciplin och känsla.

Personligen börjar jag ledsna på meteorologer och väderprognosen.

Hårt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0