...men inte längre.


Alla stöter vi då och då på folk som tror att de kan bete sig precis hur som helst, utan att man ska säga ifrån. Det går förstås inte att komma ifrån, assholes är jordens krydda.

Jag, som jobbar mycket med människor på daglig basis, träffar på en god beskärd del av dessa människor. Och mitt jobb kräver att jag ska vara trevlig och professionell mot dessa ändå. Bättre att knyta näven i fickan och svära av sig med kollegorna senare istället, än att riskera att få skit för något man säger eller gör.

Men även jag har en gräns. Både på jobbet och privat. Jag kan ta SÅ mycket abuse, innan jag säger stopp. Det kanske inte är så att jag börjar vifta och slåss, men jag ser till att vederbörande förstår att denne inte bara har gått över gränsen, utan även pissat på den. För när jag får nog, då har man gjort just det.

Och då är det roliga slut.

Personligen anser jag att det är min mänskliga rättighet att göra så, även när det gäller jobbet. Jag, och ingen annan för den delen, ska ta vad skit som helst och sedan förväntas vända upp häcken och be om mer. Så är det bara.

Hit, men inte längre.


 


Kommentarer
Postat av: jens

Vill du ha en kram?

2012-05-15 @ 18:33:09
Postat av: Danne

Från dig Jensa - alltid. ;)

2012-05-15 @ 18:45:28
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0