Dammvippa.


Ja, det är vad som behövs här i bloggen. Här är för sjutton mer damm än i mina träningsskor. Jag är väl medveten om att jag inte har skrivit här på en evighet, men jag har verkligen inte hittat något vettigt att skriva om.

Ska jag skriva om den som vanligt usla servicen på McDonalds? När man alltid måste dubbelchecka i påsen innan man lämnar McDriven? Ska det vara så jäkla svårt att stoppa rätt saker i påsen? Well, uppenbarligen är det så. Jag antar väl att det är reservdelar till en av NASA's satelliter man beställer på McDonald's. Inte bara en hamburgare med extra bacon och ingen gurka. Vi pratar kvantfysik här, va...

Näe, det är lite svårt att skriva ett enda långt inlägg om snabbmatskedjor och deras stressnivå. Så vad ska man skriva om då? Ska vi ta stora världsliga ting, som den "globala uppvärmningen"? Det stora skämtet. Varje gång jag hör någon gå igång om all miljöförstörelse och global uppvärmning, får jag lust att ge dem en high five.

I ansiktet.

Med en stol.

Seriöst, jag tittar ut genom fönstret som i skrivande stund bjuder på regn och några få plusgrader. Sen konstaterar jag att det snart är mitten på maj månad. Och så hör man då alla foliehattar prata om global uppvärmning. Well...där tappar jag lusten. Så nej, jag tänker inte ens bråka om det.

Ni ser, mina kära läsare...det är inte lätt att driva en blogg. Jaaa, jag vet att det finns många "populära" bloggar där ute, men av någon anledning - kalla det självrespekt - vill jag inte skriva om dagens outfit, hur det regnar ute följt av ett FML, det senaste kändisskvallret, eller annan hej-kom-och-se-på-mig-dynga.

Därför får ni ha överseende med att inläggen kommer rätt så glest. Men när de väl kommer, då...ja, ni vet hur det funkar när man inte har levererat på ett tag. Då kommer det.

Så tills nästa vettiga inlägg, hittar ni mig här...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0