Si senjår.

 
"I år åker jag inte till Mallorca.", sa jag i ett svagt ögonblick i våras. Hell, jag har inte spenderat en hel semester här hemma i Sverige sen........sen någonsin. Jag har ALLTID åkt ner till Spanien på somrarna, i perioder varierande mellan två och åtta veckor. De senare nämnda var när jag gick i skolan, så lyxig semesterfaktor har jag inte.
 
Men i år, som sagt, skulle jag njuta av den mytiska sköna svenska sommaren. Trodde jag. Regn, regn, regn och mer regn. Några enstaka soliga och sköna dagar, men i stora drag har denna sommar gått i gråa färgens tecken. Eller så har det blåst. Eller bara varit allmänt dassigt. Bra gamblat, Andersson.
 
Så hur var det med att inte åka till Mallorca?
 
Fuck it, jag åker. Yep - fint sällskap, en flygstol á 824:- (tur OCH retur), och fem sköna dagar på min ö i slutet på september. Boende är ju som sagt gratis, så nu fattas bara att hitta en skön bil och så är saken biff.
 
Mallorca, I'm coming home.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0