Konsten att utnyttja.


Det är onekligen en konst. Ett konstycke i brist på respekt för medmänniskan. Allt för mången gång har man sett någon suga så mycket som möjligt ur en, och varje gång har man sagt att det där var sista gången. Ja, det krävs väl inte någon rocket-scientist för att räkna ut vad jag anser om folk som utnyttjar eller försöker utnyttja mig. Det spelar ingen roll vem det är, inser jag att någon använder mig endast för eget intresse...ja, då är det shit-list.

En relation mellan två människor, oavsett vilken grad i relationen, ska alltid vara ett ge och ta. Men om man bara är ute efter att ta utan att någonsin ge, då är vi fel ute. Ändå finns det både en och sjutusen såna personer runtomkring oss.

Personligen har jag kommit till ett sånt läge i livet, där jag klipper bort de personerna utan att blinka. Jag ser ingen anledning till att ha sånt folk runt mig, om de inte vill annat än göra vinst på min snällhet.

Så fuck 'em.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0