Lite av varje.


Idag har det varit en riktigt bra dag på jobbet. Jag har fått gjort en insats (som jag av säkerhets-/sekretesskäl inte kan gå in på djupet på) som jag är riktigt nöjd med. Riktigt, RIKTIGT nöjd med. Planering, utförande, resultat och efterspel var ett skolboksexempel, så det är inte konstigt att jag sträcker på mig lite extra idag. Men hey, vem älskar inte såna dagar, då man gör något som verkligen är riktigt spot on?

Det ska nog belönas med ett glas sen. Litet, men ett glas.

Till helt andra saker. På jobbet jobbar vi mycket med den enskilde individen internt. Dvs, vi lägger mycket fokus på oss som jobbar, som individer. Frihet att utföra vårt jobb efter egen hjärna, men under ansvar. Tänk innan du öppnar kakhålet. Se till att du går säker, innan du gör något. Stuff like that.

Varför är inte alla människor likadana? Varför finns det de som bara fokuserar på andra utan att gå till sig själva först? "Gör som jag säger, inte som jag gör"-mentaliteten. Det är väldigt lätt att kritisera en människas åsikter, utan att tänka på att man själv skvätter med dylika som en vattenspridare. Om något jag säger, skriver, tycker eller gör inte faller dig i smaken, se om ditt eget hem innan du börjar kritisera mig. Det är den inställning jag tycker fler borde ha. Men det kanske är lättare att kritisera.

So be it.

För övrigt börjar jag fundera på att bojkotta Coop här i stan. Inte av elakhet, absolut inte. Och inte heller för att jag skulle vara missnöjd med varesig personal eller utbud. Det är bara det att jag inte kan gå förbi den där platsen, utan att jag får ett bowlingklot med känslor i huvudet. Idag hände det igen. Jag gick förbi filtarna och what not precis innan fruktdisken, och tog sen frysskåpen ner mot ostdisken, och det är just där. De metrarna. De är hemska för mig. Var och varenda gång jag går förbi där, spelar det upp sig för mig.

När fan ska det ta slut?

Det är synd att sånahär små (om man nu kan kalla det för smått) saker ska gå och förstöra en annars förjävla bra dag. Tur att man har haft lite tid på sig att öva på sopa-under-mattan-manövern, så man snabbt kan rycka på axlarna och gå vidare. Känslor tar vi en annan dag.

För idag är en bra dag. En riktigt bra dag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0