Ny vecka, nya möjligheter.


Många människor lider av söndassjuka. Ni vet, dendär känslan man får på söndagar som säger att man vill ha helg en dag till. Eller två. Eller sju. Eller trettiofem. Man blir kall, man blir kinkig, och allmänt deppig. Jag brukade själv vara sån en gång i tiden. Söndagar var min mest hatade dag på hela veckan, trots att det var en av två dagar på veckan som man var ledig hela dagen. Ain't that weird?

Ett byte av jobb gjorde susen för mig. Plötsligt fick man något att se fram emot, inte bara efter ledighet, utan redan efter varje arbetspass. Man ville nästan inte gå hem. Där kan man ju säga att söndagssjukan totalt eliminerades. Självklart finns det fortfarande dagar då jag ligger i sängen och funderar för en sekund på om jag trots allt inte känner mig lite febrig...men det går över direkt. And it is good.

Det tar dock inte bort att jag värderar mina lediga helger. Jag värderar dem högt. Eller ja, lediga dagar över huvud taget, oavsett om det är torsdag eller söndag. Men lördagar och söndagar är något speciellt. Det är en helt annan atmosfär över samhället. En mer relaxad atmosfär. Alla mår bra - om vi bortser från den här jävla snön.

Men vi struntar i snön nu. Helg är gott. Och man behöver inte göra några större eskapader för att det ska bli sådär gott så att man känner sig nöjd come sunday. Ett gäng hyrfilmer, popcorn och bubbel, till exempel. Billigt, enkelt och åh så trevligt det kan bli. Likaså ett spontanbesök till storstan och Texas Longhorn. Inte lika billigt, men ändå trevligt. Spontanitet är väldigt viktigt. Inte bara fastna i samma gamla spår, utan få ett ryck bara sådär.

Näe, söndagssjukan är inget för mig längre. Dessutom väntar nya spännande saker på jobbet nu, och då får man ju ännu mer att se fram emot. Det gäller att hela tiden ha något att se fram emot. Stort som litet. Det kan vara Mallorcaresan (den 27/6 - 11/7, tack så mycket), det kan vara dendär filmkvällen med det trevliga sällskapet, och det kan till och med vara något på jobbet. Så länge man längtar efter något, så går tiden snabbare. Så är det för mig i alla fall...så kom inte och förstör det.

Nu lämnar jag er med en sång som nu av än bättre skäl tål att upprepas.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0