Horisonten kommer allt närmare.


Nu börjar det bli dags att planera sommaren. Som ett led av mitt "inga måsten"-leverne, har jag begränsat de långt i förväg planerade planerna till tvenne. Inget mer, inget mindre. Självklart kommer jag säkert göra en helsikes massa i sommar, om jag får beviljat mina sju veckors ledighet. Men två säkra ting kommer att ske i alla fall.

Först av allt har vi utflykten med det redan nu vedertagna arbetsnamnet "roadtrip". En helg, fyra grabbar, en bil och en helsikes massa mil. Okej, kanske inte så många, men så många som det nu kan krävas för att komma till Mölle. Ja, ni läste rätt - Mölle. Googla det, ni som undrar. Det är en del av Sverige som man stundvis glömmer av att det är just Sverige. En skön liten ort vid havet, där man kan sitta och ånjuta en kall på någon av alla uteserveringarna. Och självklart tittar även fotonörden i mig fram, det ser ut att vara ett underbart ställe att fotografera.

Nästa punkt i sommar, är den alltid givna resan till Mallorca. Åka och hälsa på farsan och gänget. Men även utforska ön ytterligare. Jag har åkt ner så gott som varenda sommar sen 1984, och ändå känns det som att jag bara har sett en bråkdel av ön. För varje gång jag åker ner, speciellt nu på senare tid, hittar jag allt fler roliga, intressanta eller mysiga ställen att åka till. Hyrbil är ett måste, och sen är det bara att köra "kontrollerat vilse". Stanna nånstans uppe i bergen, ta en fika i nån liten pittoresk by och bara njuta av utsikten. Åt helvete med stränder, krogar och all annan turistisk dynga. Mitt Mallorca är till för att upplevas.

Så ja, för mig får sommaren hemskt gärna komma nu. Och jag ska ånjuta den som om den vore min sista.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0