Urvägen!


Ja, ni läste rätt - "urvägen". Precis så som herr Carlsson och undertecknad brukar utbrista när vi ska fram. Inte "ur vägen", utan "urvägen!" Why? För att vi är precis så störda, frågor? Haha. Herre min dag, Carlsson och jag är en typ av farlig kombination, speciellt när vi sitter i firmabilen och börjar filosofera så som bara vi kan göra. Jag kan nästan svära på att en stjärna slocknar på himlen varje gång vi börjar filosofera.

Varför heter det "överrumplad"? Är det liksom för att man förmodligen hade blivit rätt så paff av att få ett arsle upp i ansiktet helt plötsligt? Kan mycket väl vara. Och där har ni ett exempel på saker som vi kan sitta och filosofera bra länge över.

Men anledningen till att jag idag skriver om "urvägen!", beror på en lite rolig episod som utspelades igår. En episod vars huvudrollsinnehavare denna gång var en yrkeschaufför. Det är ett för mig oförståeligt släkte. Ja, man kan se även mig som yrkeschaufför, men jag är bättre. Så shut up. Nu tänker jag mer på lastbils-/buss-/budbils-/ochdiverselöstyrkesfolkschaufförer.

Det känns lite som att de tar sig en Fukitol så fort de sätter sig bakom ratten på firmabilen. Som om de på något sätt plötsligt blir anonyma och inte kan knyta sitt namn till fordonet de framför på våra gator och torg. Därför kan de köra precis som de vill, sicksacka mellan bilar, sniffa framförvarande fordon i arslet, ställa sig som de vill och framför allt köra precis var de vill.

Som igår.

Den här stan är en typisk liten småstad. Små hus, några höghus, ett par affärer, köpcenter och den obligatoriska gamla stadskärnan med sitt/sina torg och små trånga gator.

Den perfekta platsen för en big-assed lastbil.

Eller inte. Vad tror ni händer, när en stor jävla lastbil ska in och tråckla i innerstan bland de trånga små gatorna fulla med parkerade bilar, skyltar, fönster och folk? Ja, samma sak som om Bert Karlsson ska ta på sig en maskeraddräkt i barnstorlek - det blir stopp. Bom stopp. Och det betyder då alltså att övriga fordon inte heller kan ta sig fram.

Bra? Föga. If you can't fit it, don't........håll dig bara urvägen, för fan!






Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej du, hur är läget egentligen? Jag som inte följt med riktigt bara uppfattar här nu att du verkar vara tillbaka efter en jobbig period? Hoppas att du känner dig bättre!

Här är det rätt körigt och dystert just nu också faktiskt, men efter att precis ha bokat en resa till mitt älskade Teneriffa om 3 veckor, så känns allt genast så mycket lättare..!!

Du, ha det bra och ta hand om dig!

2011-03-02 @ 20:20:30
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0