Jag älskar dig.


Det är en mening som idag tycks ha tappat sin mening. "Jag älskar dig". Varför det har blivit så vet jag inte, men jag tycker mig se tendenser på det i alla fall. Idag säger man "jag älskar dig" till vem som helst, när som helst och för vilken anledning som helst.

I mina ögon gör det att meningen tappar vitsen helt och hållet.

Nu kan jag bara tala för mig själv, men att säga de tre orden är något väldigt känsloladdat. Och då menar jag väldigt känsloladdat. Det är något som sägs till någon som betyder hela världen för en, till en person man skulle kunna göra vad som helst för, till den personen man inte kan tänka sig att vara utan, till den där personen. Men samtidigt är det ord som inte ska slitas ut heller. Att säga det för ofta, det gör också att man tappar meningen med det. Det är tre ord som ska användas vid rätt tillfälle, till rätt person. Eller ja, det är vad jag gör i alla fall.

Jag säger "jag älskar dig" till min mamma, min pappa (ja, så jag "pratar" med honom ibland, stäm mig), min bror - om än sällan förekommande och till junior. Men jag säger "jag älskar dig" enbart till den där personen. Den viktigaste personen i mitt liv. Det är de enda jag säger de tre orden till.

Er övriga tycker jag om. Men jag är restriktiv med de där tre viktiga orden. Slit inte ut dem, mina vänner.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Och vem är "den-där" personen då? ;)

2011-08-18 @ 00:43:46
Postat av: Danne

...säger jag väl ändå inte till en anonym? ;)

2011-08-18 @ 00:54:55
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker jag verkligen du borde, är lite nyfiken av mig ;).. Och eftersom jag är anonym så spelar det ju ingen roll.. Eller hur? ;)

2011-08-18 @ 12:25:05
Postat av: Danne

Au contraire, C (antar att det är du... ;-P), om jag knappt öppnar mig för mina närmare vänner, så öppnar jag mig än mindre för en Anne Onym...right?

2011-08-18 @ 13:11:25
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/
Postat av: Anonym

;)..

Fast det skadar ju inte att bara säga ett namn, right?

2011-08-18 @ 20:02:46
Postat av: Danne

Knock knock.

2011-08-18 @ 21:27:20
URL: http://wordsofanutcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0