Daniel & Robin filosoferar, avsnitt 1.



Vi kan konstatera att det spenderas mycket tid i firmabilarna. Ibland ensam och ibland med kollega. Men det blir mycket tid att sitta och köra fram och tillbaka, och det ger en massa tid till att tänka på allt och ingenting. När undertecknad och Robin åker firmabil tillsammans, då må ni tro att det filosoferas.

På hög nivå.

Gårdagens filosoferande - fågelskit, vad kallas det med andra ord? Eller vilket djurs som helst, egentligen. Vad kallas det? Spillning. Fågelspillning, älgspillning, rävspillning osv osv osv.

Spillning?

När jag råkar bumpa in i ett bord, och ett glas går omkull, då spiller man ut innehållet. När jag rör runt i en kastrull och rör om lite för hårt, så spiller jag på spisen. När jag äter spaghetti och köttfärssås, så kan ni räkna med att jag spiller på tröjan. Vad allt detta har gemensamt, är att det inte sker medvetet. Det är liksom en olycka. Jag råkade spilla.

Flyger en fågel runt på himlen och bara..."OJ! Jag råkade spilla skit!"? Eller klampar älgarna runt där i skogen och..."Hoppla! Där spillde jag några skitkottar!" Har de ingen kontroll på sin sfinkter? Går de bara runt där och tappar ut skit helt på måfå? Därav ordet "spillning"?

Daniel och Robin är tveksamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0