Antiklimax deluxe.

I mer eller mindre en livstid, har jag gått och längtat efter att åka till Camp Nou och se Barcelona sparka boll. De senaste åren har jag dessutom längtat ännu mer, då 2000-talets Pelé spelar med i laget - Leo Messi. Att åka ner till Barcelona och se dem spela, med Messi på topp, har varit en våt dröm ganska länge nu.

Så därför var glädjen stor, när den här drömmen började bli sann i och med en planerad grabbresa till just Barcelona och Camp Nou. Schysst hotell, matchbiljetter på långsida och massa öl väntar. Helt underbart.

Men så igår - WHAM! Barcelona spelade mot Atletico Madrid, en match som de vann med 2-1. Med ett pris. I slutsekunderna åkte Messi på världens stämpling, och kommer vara borta mellan två till fyra veckor. Precis lagom tills vi ska åka ner.

Typiskt.

Visst, det är inte bara Messi man ska se när man åker och tittar på Barcelona, de har ju ett lag som är helt kickass över huvud taget. Men ändå. Messi ÄR en stor del av laget, han ÄR en showman, och han kan göra de mest otroliga grejerna på planen. Det är lite som att få en prinsesstårta utan rosen. Detdär lilla. Det gör ganska mycket.

Därför är Daniel lite smått förbannad just nu.


Men så tänker jag på några kloka ord som min gode vän och broder sa - delad äggmacka är dubbel äggmacka.

Mums.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0