Forgiveness.


Efter en liten sms-konversation, kändes följande låtval passande.



Efter den otroligt tråkiga och framför allt tragiska olyckan i onsdags, har åtminstone jag fått lite av en ögonöppnare. Jag vill inte vara arg på folk, vill inte vara osams oavsett hur stor eller liten grej det handlar om. Vi tar var dag för given, utan att tänka på att Liemannen kan stå och knacka oss på axeln vilken sekund som helst. Därför känner jag att jag inte vill lägga energi på att hysa agg mot någon. Osämjor är en sak om två, och det finns alltid utrymme till att rannsaka sig själv.

Sagt och gjort.

Därför stryker jag ett streck över allt och alla som jag inte dragit jämnt med. Jag stryker ett streck över det skedda. Hur de sen hanterar det, är upp till dem. Men jag kör så, och har börjat bra - med en av mina större tidigare problemhärdar.

Förlåtelse börjar med dig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0