VIP


Ja, ikväll har man verkligen varit VIP. Efter en skön arbetsdag och lite god löpning tillsammans med min eminente filosofbroder Robin, blev det sen avkoppling med middag och bio i Göteborg.

Men inte bara vad skit som helst.

I gott sällskap skall gott ånjutas. Så det blev VIP-sidan på Bergakungen. Och detta innebar fri bar, lyxig middag, fri tillgång till snacks och dricka, och självklart lite lyxigare salong. Eller vad sägs om breda fåtöljer, med feta armstöd, fällbara ryggstöd och till och med ett litet bord mellan fåtöljerna? It was good, I tell you. Good. Filmen, Cornelis, var en tung men väldigt bra film. Jag brukar inte ha mycket till övers för svenska filmer, men den här var faktiskt riktigt bra. Att få en inblick i mannen bakom visorna, trubaduren, skägget, det var intressant. Tragiskt, men intressant.

Så kvällen får två tummar av två möjliga.

Och innan jag nu rinner i säng, ska jag bara lämna en bild som referens till Robins och Daniels senaste filosoferande i firmabilen - varför säger termometern INNE i bilen att det är minusgrader, när det trots allt är ganska varmt och gott i bilen?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0