Minisemester.

Ja, om åtta timmar är det dags att kliva upp och bege sig till bilen. 55 mils körning till hufvudstaden, för en liten minisemester. Gott med en liten getaway, efter ett par långa veckor. Och ja, nästa vecka kommer bli ännu längre. Men okej, så länge man får lite vila däremellan är det ju gångbart.

Våren har brakat in här på västkusten. För lite styvt en vecka sen hade vi en halvmeter snö, och nu är det bara de upplogade vallarna kvar. WHOOSH!, har det bara sagt...och idag var det vårvarmt ute. Såpass att jag till och med gick i kortärmat. Snart läge för kortbyxorna, med andra ord. Haha. Synd bara att det tydligen ska vara snöigt och jävligt i Sthlm. Vill verkligen inte se mer snö. Blärgh.

Säng, sa vi. Återkommer på andra sidan helgen.

Kommentarer
Postat av: Susanne

haha, jaa, vad tror du att jag pluggar? :) Jag pluggar turism! VI får se vad man blir med det.. destinationsutvecklare kanske? Men det är kul att plugga iaf, trivs bra!

Ah ok, du fick med dig lite av två världar från start alltså, det är ju hur schysst som helst! Jag antar att du pratar flytande spanska då? Fantastiskt språk..!

Ett "stundtals väldigt utmanande och otacksamt jobb" låter oerhört spännande måste jag säga! :) Ha en bra helg och håll tummarna för mig imorrnbitti, då skriver jag tenta.. :/

2010-03-25 @ 22:03:42
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/
Postat av: Susanne

Härligt att få komma bort litegrann, även om det bara är till en annan stad så är det skönt att andas lite annan luft ibland och träffa lite annat folk!

haha yees turismutbildning it is och jag trivs fint. Tentan gick helt ok tror jag, även om man får lite ångest när man börjar diskutera efteråt vad dom andra har svarat på de olika frågorna..

En turismutvecklare kanske tex hjälper till att få fart på en destination som det inte går så bra för, kanske en ort som inte har så mycket turism men som gärna vill ha det eller en turistort som har stagnerat.. Vi får se vad det blir! :) Gött med spanskan, jag är rädd att jag tappar min nu när jag aldrig praktiserar..

Men du, ha en hääärlig helg!

2010-03-26 @ 17:20:30
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/
Postat av: Susanne

hola que tal? como te fue en tus vacaciones?

aqui todo bien, pero ha nevado un montón hoy y ayer y no me gusta por que yo quiero verano.. :P

Ok, slut på spanskan för idag, hoppas du får en bra kväll! :)

2010-03-28 @ 22:46:15
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0