Shopping-raped.

Grådassig, småblåsig vinterlördag. Vad göra? Daniel bestämmer sig för att åka ner till det lokala köpcentrat för att fönstershoppa. OBS! - fönstershoppa. Dvs, bara lalla runt och titta på grejer.

Där failade jag.

Kom in på Dressman och fick syn på en riktigt snygg ljusblå linneskjorta. "Hmmm, undrar hur den ser ut på mig...", tänkte jag. Så. Det var bara att styra av mot provrummen och svida om. Och håll i er, jag tyckte det såg riktigt godkänt ut. Gick ut ur provhytten för att se i lite bättre ljus, och hör då en kvinnlig stämma säga "Går det bra här?" - en giftig försäljare. Varning! Varning! För att inte vara ett totalt arsel, svarade jag att allt var lugnt och under kontroll. "Bra, för den där skjortan var riktigt snygg på dig!", får jag till svar.

Och där failade jag.

Tackade för kommentaren, och bestämde mig för att ta skjortan. Visst, 199:- för en linneskjorta är ju inga pengar, så vafanken. Gick fram till kassan, där en annan tjej stod. Lägger fram skjortan och tar fram plånboken. "Du vet väl att det är TVÅ skjortor för 299:-, va?"

Och där failade jag igen.

Visst, en hundring till, vad gör det? Så det var bara att lalla iväg och hitta en skjorta till i nån schysst färg. Kollade på militärgrön, sandbeige och till och med lila...men mjae. Så jag tog en vit. Vita linneskjortor går ju ALLTID an. Och så fram till kassan igen. För att nu betala två skjortor.

Nu stod plötsligt den första tösen i kassan, hon som lurade mig på den första skjortan. Nåväl. Jag la snällt fram den andra skjortan, och tog fram plånboken en andra gång. Medan hon slår in skjortorna, tindrar hon med ögonen och säger "Vi har kalsonger, X antal för Y kronor..." (kommer inte ihåg antalet eller summan). Men där fick det räcka. Jag svarade att jag har gott om kalsonger hemma. "Okej, men vi har även strumpor, sex par för hundra kronor...", och åter igen fick jag tålmodigt tacka för intresset men tacka nej. "T-shirts då?"

"GAAAAAAAAH!!! SLÅ IN MINA JÄVLA GREJER, STOPPA DEM I PÅSEN, TA BETALT OCH RÄCK MIG PÅSJÄVELN!!!", skrek jag inombords, medan jag bet ihop och åter igen tackade nej.

Jag tog min påse och gick därifrån, med en smutsig känsla som omgav mig.



I had just been shopping-raped.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0