Nu är det officiellt.

Fredag eftermiddag - spontantur till Västra hagen. Kameran glömdes hemma. Typiskt. Vi mötte solnedgången vid havet, och det var outfrigginstanding. Som vanligt där ute, förvisso.

Lördag. What to do? Ja, förutom att greja lite med bilen, lämna in grabbens cykel på lagning och luncha på Ikea? Well, ännu en spontantur. Denna gång med grill, kött, snabbt ihopvispad marinad OCH en kamera. Mötte åter igen solnedgången och kvällen på Tjolöholm. Fick, förutom riktigt gott kött, även ett par förjävla fina bilder.



Och så idag...ja, när solen väl gassar, och vi ligger på en femton plus, då får man inte missa tåget. Så det var bara att packa ihop lite fika och bege sig till Stättareds gård. En fin liten typ av bonngård eller vad man ska kalla det. Och ja, även här fick kameran följa med. Tur var väl det, för vi möttes av en scen som tagen ur en Alfred Hitchcock!



Ja, ni ser rätt. Grodor överallt. Och då menar jag överallt. Eller ja...i alla fall i den dammen där de huserar. Vi pratar om hundratals grodor! Mitt upp i parningssäsong! Stället lät som en motorbana! Självklart var jag inte sen med att lattja med kameran. Måste ha varit en syn, med tanke på att jag fick kick-assbilder, som denna...



Fler bilder finns som vanligt på min fotosida, http://photogeek.blogg.se/


Vilken helg. Esto es un fin de semana, y lo demás son cuentos!

Kommentarer
Postat av: cs

gillar bilden på grodan och den mörka med ljuset.

vad duktig du har blivit... verkligen

2010-06-04 @ 12:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0