Ännu en såndär going.

Det som puttade mig över kanten till vansinnet, är en person som om och om och om igen har gjort just det - drivit mig till vansinne. En person som otaliga gånger har lovat saker för att sedan inte leverera. Och lämna undertecknad på pottkanten. Jag har tappat räkningen på hur många gånger detta har hänt under alla de år jag har känt personen, men jag lovar att det är saker som skulle få vem som helst att dela ut en smocka.

Som jag tidigare har insinuerat, så ställer jag alltid upp för mina nära och kära. Och jag förväntar mig mer eller mindre samma från dem. Att en god vän då ska göra saker som vid ett flertal tillfällen har fått mig att förlora pengar, till exempel...då blir jag galen. Det har hänt ett par gånger, just detta, och det gäller att ha en ängels tålamod när man sen träffar personen nästa gång och denne ler och pratar som om inget hade hänt.

Sen räcker som sagt fingrarna inte till för att räkna de gånger som personen har lovat att ställa upp och hjälpa till med diverse saker, för att strax innan ringa och komma med allehanda ursäkter och bortförklaringar för att inte dyka upp. Det är också ett sånt beteende som får mig att se rött. Säg nej från första början istället, för i helvete!

Och nu har det då hänt igen då. And it pushed me over the line.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0